De puntjes op de i
header3

Check en recheck

Wil je zelf je teksten schrijven? Stel jezelf dan eerst de vraag of je dit echt kan. Schrijven is een vak en waarschijnlijk ligt jouw expertise ergens anders. Ga je toch zelf met de tekst aan de slag, laat die dan wel nalezen door iemand die de fouten eruit kan halen. Check, recheck en het liefst nog check again.

Image
Slide
Image

Corrigeren en redigeren

Wil je de teksten van een rapport, visie, folder of notitie laten checken? Of ben je niet tevreden over je eigen tekst? Tekstbureau Texel corrigeert en redigeert je tekstwerk.

Image

Tekstmake-over

Is je foldertekst oubollig of zijn je webteksten verouderd, maar is de inhoud nog steeds relevant? Dan is misschien een tekstmake-over mogelijk. Dat gaat verder dan alleen redigeren.

Image

Positief kritisch meelezen

Vind jij het prettig als er iemand kritisch met je meeleest? Ik doe dat graag. Je tekst controleer ik niet alleen op fouten en lastige zinnen, maar ik let er ook op dat de boodschap op de juiste manier wordt overgebracht.

Het redigeren van teksten

Wil je de teksten van een rapport, visie, folder of notitie laten checken? Of ben je niet tevreden over je eigen tekst? Tekstbureau Texel corrigeert en redigeert je tekstwerk. Soms wordt een tekst al een stuk beter als je een paar woorden verandert. In overleg bepalen we wat er moet gebeuren. Is het voldoende om alleen de fouten te verbeteren of moet de gehele tekst worden aangepast? 

Tekstmake-over

Is je foldertekst oubollig of zijn je webteksten verouderd, maar is de inhoud nog steeds relevant? Dan is misschien een tekstmake-over mogelijk. Dat gaat verder dan alleen redigeren. De oude tekst wordt gepimpt en opgefrist, zodat je die kunt gebruiken voor de herdruk van een folder of brochure of voor je nieuwe website.

Positief kritisch meelezen

Vind jij het prettig als er iemand kritisch met je meeleest? Ik doe dat graag. Je tekst controleer ik niet alleen op fouten en lastige zinnen, maar ik let er ook op dat de boodschap op de juiste manier wordt overgebracht. Snapt jouw doelgroep wat je bedoelt of kan dat beter of anders worden verwoord? Verlies je je niet in details? Of misschien is het juist handig om wel gedetailleerd te zijn. Samen bespreken we mijn feedback. Natuurlijk is het aan jou wat je daarmee doet.